De afgelopen jaren heb ik verschillende organisaties geholpen bij strategische vraagstukken. Denk hierbij aan zakelijke kansen creëren, merk- en marktstrategie, digitaliseringsvraagstukken en innovatie. Bedrijven die aan het groeien waren, nog harder wilden groeien. Maar ik heb ook bedrijven begeleid die zich in zwaar weer bevonden en een nieuwe koers of aangepaste koers dienden te gaan varen.
Ik word gedreven door het bereiken van resultaten die bij de organisatie waardoor ik word ingehuurd om echt het verschil te maken. Ik vervul als digitale transformatie consultant vaak de rol als projectleider en/of begeleider op het gebied van zaakgericht werken, datagedreven werken en ben digitaal vaardig, Ik weet hoe digitalisering de dienstverlening of productcyclus beter kan maken, en ook wat voor impact dit heeft op de organisatie.
Maar ook vaak wordt ik als adviseur ingezet voor adviestrajecten om de digitale transformatie in gang te zetten of verder te ontwikkelen. Daarbij bied ik de organisatie goede en uitvoerbare handvatten aan waarmee direct aan de slag kan worden gegaan.
We leven in het tijdperk van de disruptie – technologie-)online) business verandert de manier waarop we leven, werken en zakendoen. En voor bedrijven en organisaties die niet alleen willen overleven maar ook succesvol willen blijven is het van belang om hun digitale transformatie serieuzer te nemen. Dit lijkt misschien een risicovolle investering, maar om de concurrentie een stap voor te blijven is het belangrijk om een expert in te schakelen die goed bekend is met het desbetreffende product, de organisatie of de bedrijfstak.
Als spreker neem ik mensen mee in de (digitale) verandering en de invloed op de mens. Daarbij stip ik de verschillende ontwikkelingen aan die plaatsvinden in de markt en binnen organisaties en hoe daarmee omgegaan kan worden, maar ook waar er tegenaan gelopen wordt.
Veranderingen kunnen gevoelig liggen, de energie van mensen beïnvloeden, mensen onrustig maken, ook binnen jouw organisatie.